A szép vádli titka - Így edzd, hogy formás legyen

Life of Budapest

 Olvasva: 78004 alkalommal


A szép vádli titka - Így edzd, hogy formás legyen


33404

Kedves SportosMami! 

 

Valakinek a vádli semmit nem jelent. Nincs is nagyon szem előtt, nem is nézik a pasik, a “beachbody” formánkat nem igazán befolyásolja, így ennek az edzését is sokszor háttérbe szorítjuk. 

Volt egy nagyon kedves ismerősöm, aki viszont bármit megtett volna, hogy szebb, formásabb vádlija legyen,de bármit és bárhogyan edzett rá, képtelen volt az áhított formát elérni. 

Sokféle képpen gondolkodunk ugyanarról a témáról és ez így is van rendjén. Milyen unalmas lenne a világ, ha mindenki ugyanúgy gondolkodna, igaz?

 

Én ezzel a cikksorozattal minden izomra, izomcsoportra szeretném felhívi a figyelmet, mert véleményem szerint az igazán harmonikus, sportos testhez elengedhetetlen, hogy minden izmunkkal egyformán foglalkozzunk. 

Térjünk is rá a háromfejű lábikraizom azaz a vádli anatómiai kivesézésére. 

 

A három fej a következő képpen épül fel:

 

  1. Kétfejű lábikraizom

Ered: a combcsont hátsó oldalán  a két térddudor felett

 

  1.  Gázlóizom

Ered: a szárkapocs fején hátul, , a szárkapocsról a sípcsontra húzódó inas íven, valaminta a sípcsont hátulsó felszinén

 

kép forrása:fittkonyahtunder.hu

 

Az izmok a lábszár középső és alsó harmadán egy közös ínba mennek át. A lábikraizom ina az Achilles-ín, ami az emberi szervezet legerősebb ina. 

 

Hogyan működik a vádli?

- Ha a térd rögzítve van, akkor a sarkat emeli.

- Ha a láb rögzítve van, akkor a combcsontot a lábszárhoz húzza, térdet hajlítja.

 

Hogyan edzheted mind a három fejet?

 

  1. Lábfejek párhuzamosak, emelkedj lábújjhegyre

 

  1. “Csámpásan” érintsd össze  a nagylábujjaidat, azaz forgasd befele a lábfejed és így emelkedj lábujjhegyre

 

  1. Érintsd össze a sarkaid, fordítsd ki a lábfejed és így emeld el a sarkadat a talajról .

 

Egyszerű, de nagyszerű edzése ez a vádlinak. 

 

Feladat:

 

Emeld először lassan a sarkaidat tízszer, majd piciket, ütemesen emelgesd tízszer, végül pedig maradj lábujjhegyen 10 másodpercig. 

Végezd el a gyakorlatokat egy-két vagy három körben, ki-ki vérmérséklete és kitartása szerint. :-)

 

Nagyon jó edzést kívánok! 

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, hogy oszd meg barátaiddal is!  

Ha szeretnél további edzés tippeket látogass el a Facebook oldalamra

Éva

 

Kapcsolódó bejegyzések:

Core – több, mint egy egyszerű hasizom 

Gömbölyű vállak és ami mögötte van 

Formás comb titka -edz tudatosan

Kerek popsi projekt – pillants be a kulisszák mögé

A tánc anatómiája

 

 

 

címkék: