A több műszak vagy a váltott műszak gyakorlatilag az egészséges élet gyilkosa.

Life of Budapest


Szerző: Lobu.hu

A természetes bioritmus gyilkosa – a váltott műszak

A több műszak vagy a váltott műszak gyakorlatilag az egészséges élet gyilkosa. Nem csak a pihenést nehéz ehhez illeszteni, de a normális kiegyensúlyozott étkezést is, és ehhez még jön a napi stressz, amit le sem lehet rendesen engedni, mert minden felborul. Alvászavarok, idegesség, az étvágy megváltozása is jelzi, ha nem tudsz alkalmazkodni.

váltott műszak
Kép szerzője: Stacey Rozells

Apró dolgoknak nagy jelentőségük lesz egy ilyen helyzetben, ezért akad néhány tipp, amivel könnyebbé lehet tenni az életet. Nagyon fontos például a periodikusság, a 24 órára szóló életritmus megtartása. Az ébredés utáni étkezést reggelinek kell tekinteni akkor is, ha éppen alkonyodik. Ezután is érdemes három-négy óránként enni, és fél nap elteltével elmenni aludni. Ha a pihenés órái fényes nappalra esnek, minden zavaró tényezőt ki kell iktatni, a napfényt, a tévét, a mobilt, de akár még a csengőt is le lehet csapni.

Ha a műszakok hetente cserélődnek, könnyebb a dolog, mert a váltások között van 7 nap. Ha gyakrabban váltakozik a beosztás, már érdemes előző nap rákészülni: kicsit hamarabb vagy később felkelni, aztán hamarabb vagy később is lefeküdni, gyakoribb, kisebb étkezéseket beiktatni. A szabadnapokon pedig a normális rendet kellene tartani.  

Forrás: https://wellnesscafe.hu/wellness/2018-09/maradj-egeszseges-ha-valtott-muszakban-dolgozol/

címkék: