Ízesített gyümölcsjoghurt legtöbbje azonban rengeteg cukrot tartalmaz, ezeket pedig a joghurt egészségre gyakorolt pozitív hatásai sem tudják ellensúlyozni.

Life of Budapest


Szerző: Lobu.hu

Becsapás a gyümölcsjoghurt – több cukor van benne, mint a kólában

Az most mindenesetre kiderült, hogy nem gyümölcsjoghurtokkal kell belevágni a diétába. Még a bio-, vagyis organikus ízesített termékek is elhasaltak a teszten. A natúr változat még mindig megbízható, hiszen zsírszegény, fehérjében, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, és a fogyókúrázók is bátran ehetik. Ízesített fajtáinak legtöbbje azonban rengeteg cukrot tartalmaz, ezeket pedig a joghurt egészségre gyakorolt pozitív hatásai sem tudják ellensúlyozni.

Gyümölcsjoghurt

A veszély abban áll, hogy a joghurtot egészséges ételként tartjuk számon, ha ilyet eszünk, azt gondoljuk, jót teszünk magunknak, pedig nem. A legtöbb gyümölcsjoghurt több cukrot tartalmaz, mint ugyanennyi kóla - míg azonban az üdítő egészségre gyakorolt negatív hatását már kellően tudatosították a lakosságban, addig a joghurtokat még mindig az „egészséges táplálkozás” nimbusza övezi, úgy tűnik, alaptalanul.

Az angol Leeds Egyetem kutatói közel 900, kereskedelmi forgalomban lévő joghurtot vizsgáltak meg. Bizonyos termékek még az üdítőitaloknál is több cukrot tartalmaztak, de akadtak persze olyanok is, amelyek beilleszthetőek az egészséges étrendbe. A kutatást végzők a vizsgálati eredményekkel azt szeretnék elérni, hogy az élelmiszeripari vállalatok csökkentsék a termékekhez adott cukor mennyiségét.

Nem meglepő módon a desszertnek szánt ízesített joghurtok végeztek a lista élén, 100 grammjukban átlagosan 16,4 gramm cukorral. Annál váratlanabb volt azonban az organikus, avagy biojoghurtok második helye - bár a bio szót régóta az egészséges szinonimájaként hirdetik, igazából ezekben a termékekben is sok cukrot mértek, 100 grammonként átlagosan 13,1 grammot. A gyermekeknek szánt termékek végeztek a harmadik helyen, ezek 100 grammonként 10,8 grammnyi cukrot tartalmaznak, ami nagyjából két kockacukornyi mennyiségnek felel meg. A legegészségesebbnek a natúr, illetve a görög joghurtok bizonyultak.

Tipp:

A legjobban akkor járunk, ha megvesszük a natúr joghurtot és otthon keverünk bele friss vagy fagyasztott gyümölcsöt. Leturmixolva, apróra darabolva gyakorlatilag ugyanolyan krémes állagú finomsághoz jutunk, mintha a boltban vennék, ám így nem csak a felesleges cukortól mentjük meg magunkat, hanem a különböző adalékanyagoktól is. Hogy nem lesz olyan édes? Persze, hogy nem. Ellenben a natúr ízeket is meg tudjuk tanulni szeretni, egy idő után nem is vágyunk már a plusz cukorra.

Forrás: https://www.hazipatika.com/napi_egeszseg/belgyogyaszat/cikkek/tobb_cukor_van_a_joghurtban_mint_a_kolaban/20180921154844?autorefreshed=1

További cikkeink – kattintson a részletekért!

címkék: Egészség, Étel, Gasztronómia