
A terv három forgatókönyvet határoz meg: az alacsony (300 milliárd) forráskeretre, a közepesre (600 milliárd) és a teljes forráskeretre (950 milliárd) vonatkozó forgatókönyvet. Alacsony forráskeret esetén a javasolt projektcsomagba 34 projektet, közepes forráskeret esetén 35-öt, a teljes forráskeret esetén pedig 41 projektet ütemeznek.
Az Index szúrta ki, hogy mindhárom forgatókönyvben szerepel "A fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúra beruházások" sor, vagyis a dugódíj bevezetése és az ehhez szükséges infrastruktúra kiépítése is. Erre mindhárom forgatókönyvben 3,3 milliárd forintot irányoznak elő, és a 2021-2025 közötti időszakra teszik. A tervben emellett megjegyzik azt is, hogy a behajtási díj nem feltétlenül kordonos határvonalat jelent, hanem a korszerű technológia alkalmazásával térben és időben differenciált tarifarendszert. Hogy ez pontosan mit jelent, az nem derült ki.
A tervben emellett a már eldöntött projektek listáján szerepel a többi mellett:
- az elektronikus, időalapú jegyrendszer és kapcsolódó új tarifarendszer bevezetése a közösségi közlekedésben,
- az 1-es villamos vonal meghosszabbítása az Etele térig,
- a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése,
- a 3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukciója,
- a Hungexpo területének közlekedésfejlesztése,
- a Pasaréti út komplex szemléletű felújítása,
- a Lánchíd és a villamos- és közúti aluljáró felújítása, a Blaha Lujza tér, valamint az Orczy tér és a Széna tér felújítása.
További projekt a budai Váralagút felújítása, a Petőfi híd felújítása, P+R parkolók ütemes megvalósítása, valamint villamos- és trolibusz-járműpark megújítása.
Az alacsony forráskeretre vonatkozó forgatókönyvben, a 2021 és 2025 között megvalósítandó beruházások között szerepel többek között az integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása, a BKK, MÁV, Volán szolgáltatásainak harmonizálása, az 1-es metróvonal (millenniumi földalatti vasút) korszerűsítése és meghosszabbítása, valamint a járműfejlesztése, a 3-as metróvonal állomásaihoz kapcsolódó gyalogos aluljárók és felszíni kijáratok rekonstrukciója.
A 2-es metrót és a gödöllői HÉV-et csak közepes forráskeret esetén kötnék össze a 2021 és 2025 közötti időszakban, alacsony forráskeret esetén ez 2031 utánra csúszna.
A tervbe bekerült a 3-as metró meghosszabbítása is Káposztásmegyerig, de ez alacsony forráskeret esetén csak 2031 után valósulhatna meg, közepes forráskeret esetén 2026 és 2030 között, teljes forráskeret esetén viszont már 2021 és 2025 között.
A 4-es metró nyugati meghosszabbítása csak a teljes forráskeret esetén került be a 2026 és 2030 között javasolt projektek közé, máskülönben 2031 utánra csúszna a megvalósítás.
Forrás: https://hvg.hu/cegauto/20190529_Itt_a_lista_a_kovetkezo_budapesti_epitkezesekrol_jon_a_dugodij_is#utm_source=hirlista&utm_medium=aggregator&utm_campaign=hvg
KAPCSOLÓDÓ
További cikkeink – kattintson a részletekért!
- Még két és fél évet várnunk kell a szebb Blahára
- Változott a meteorológiai riasztási rendszer
- Sitt helyett park lesz a régi teniszközpont helyén, a Margitszigeten
- Aranynap-díj 2019 - a rendezvényes szakma legjobbjai
- Mostantól a Google Térkép is mutatja a traffipaxokat
- A Velencei-tónál és a Balatonnál is több rendőr lesz a strandszezonban
- AZ ÉV HOTELE címért versenyben a Duna Relax!
- Megnyílt Budapest első erdei kutyafuttatója
- Utazás Kiállítás 2020
- Dekk - közösségi tér
- Kórusok éjszakája Budapesten