Hasítanak az étel- és italkóstolással egybekötött gasztroséták is - sétaturizmus

Life of Budapest


Szerző: Lobu.hu

Egyre népszerűbb a budapesti sétaturizmus

Ma már számos cég kínál ilyen túrákat, amelyek az utóbbi időben külön turisztikai ágazattá nőtték ki magukat – írja a Világgazdaság. A nagyobb forgalmat lebonyolító vállalkozásoknál átlagosan az év minden napjára jut legalább egy szervezett séta.

sétaturizmus
Kép szerzője: Aneta Pawlik

A jellemzően pár órányi, szakértők vezette alternatív városnéző programok ára átlagosan 2-5 ezer forint, a résztvevők a legtöbbször a városi, 30 év feletti, magasan képzett, kultúrafogyasztó közönség soraiból kerülnek ki. A sétaszervező cégek tapasztalata szerint a nőket jobban vonzzák a minőségi városélményt kínáló tematikus túrák.

Egyre népszerűbbek az étel- és italkóstolással egybekötött gasztroséták is, illetve az olyan túrák, amelyek alkalmával olyan helyekre is bejuthatnak a résztvevők, amelyek egyébként nem vagy csak ritkán látogathatók.

A sétanaptár tavasszal és ősszel legsűrűbb, de a karácsonyi szezonban is emelkedik a forgalom. A különösen a nyári hónapokban fellendülő külföldi turizmusból is igyekeznek profitálni a városi túracégek, de továbbra is elsősorban a hazai közönséget célozzák meg.

Forrás: https://hvg.hu/elet/20181017_Egyre_nepszerubb_Budapesten_a_setaturizmus

További cikkeink – kattintson a részletekért!

címkék: Budapest, Program, Utazás