Hosszú ideje küzdenek munkaerőhiánnyal, elavult eszközparkkal, illetve az utasok számának csökkenésével.

Life of Budapest


Szerző: Lobu.hu

Főleg az elővárosi vonalakra gyúrnak a MÁV-nál

A társaság elnök-vezérigazgatója azt mondta a Világgazdaságnak, hogy a Budapesten belüli közlekedés gyorsítása, a HÉV-ek felújítása, a fejpályaudvarok megfiatalítása, a távolsági közlekedés reformja, az utasszám és a jegyárbevétel növelése tartozik sok más mellett a MÁV csoport előtt álló feladatok közé.

Elővárosi vonatok
Kép szerzője: Jay Dantinne

Közben bőven akad megoldásra váró probléma a vasútnál. Hosszú ideje küzdenek munkaerőhiánnyal, elavult eszközparkkal, illetve az utasok számának csökkenésével. Homolya Róbert kiemelte, hogy a hatvanas–hetvenes években minden évben nagyjából 400 millió ember használta a szerelvényeket, mostanra viszont ez a szám 140 millióra apadt. Így a jegyeladások a bevételeknek mindössze a 18 százalékát adják, a fennmaradó összeg pedig a központi költségvetésből származik.

Forrás: https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/harom-vonatulesbol-ketto-ma-meg-ures-2-1114321/

További cikkeink – kattintson a részletekért!

címkék: Budapest