Immunerősítés a XXI. században

Life of Budapest


Szerző: Orsi

XXI. századi immunerősítés

Az immunrendszer erősítése tél végén, tavasz elején kifejezetten aktuális. Immunrendszernek tulajdonképpen testünk általános védekező-képességét nevezzük. Az immunrendszer segítségével a szervezet azonosítja a bejutott idegen anyagokat hasznosság és ártalmasság szempontjából, és a megfelelő intézkedések segítségével – amennyiben szükséges – ártalmatlanná teszi azokat. Ha az immunrendszer nem működik optimálisan, a szervezetbe jutott baktériumok és vírusok megbetegedéseket, majd súlyos szövődményeket okozhatnak. 

Immunerősítés masszázzsal

Ételünk az életünk 


Ezért kiemelten fontos, hogy immunrendszerünk megfelelően működjön a téli-tavaszi hónapokban, amikor több különböző vírus és baktérium vesz körül bennünket. Az immunrendszer működését támogatja a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozás, amely a testet elegendő mikro-, és makrotápanyaggal látja el. Például nyers zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával gondoskodhatunk a vitaminok és ásványi anyagok beviteléről. 


Aludj jól, élj jól! 


Kevesebb szó esik róla, de a pihenés és alvás szintén kiemelt szerepet kap ebben a körforgásban. Az optimális mennyiségű és minőségű alvás mellett fontos napi szinten végezni olyan tevékenységet, amely örömet okoz. Ez lehet bármilyen hobbi, sport vagy akár egy egyszerű beszélgetés, könnyű séta, háziállat gondozása vagy egy csésze tea elfogyasztása. A lényeg, hogy örömet találjunk benne. Ezen kívül a mozgás is fontos, hiszen a nyirokrendszerben található méreganyagok a mozgás és izzadás által távozhatnak a szervezetből. A rendszeres testmozgás jótékony hatással van az idegrendszerre, erősebbek lesznek az izmok és hatékonyabban működnek, az anyagcsere is élénkebb, illetve a testmozgást követő pihenés is üdítőbb lehet. 


Well-being és rekreáció 


Az egészség-megőrzésben fontos szerepe van annak, hogy jól törődjünk testünkkel. Hazánkban is egyre elterjedtebb a well-being fogalma, amelynek célja a jól-lét fenntartása, problémák és betegségek megelőzése változatos rekreációs módszerekkel. A masszázs például kellemes módja annak, hogy minőségi időt töltsünk el, ami kedvező hatással van szervezetünkre is. A masszázs és illatos olajok jótékony hatásai az ókor óta egyre ismertebbek. A masszőr hozzáértő mozdulatokkal segíti a test ellazulását és az akadályozó blokkok, izomcsomók feloldását, hogy a keringés megfelelően működjön. Ezt a folyamatot támogatja a jó minőségű, illatos olaj vagy krém, amely orrunkon és bőrünkön keresztül beszívódva fejti ki jótékony hatását. A masszázs után testileg-lelkileg megújulva és felüdülve folytathatjuk napunkat, például a további rekreációs tevékenység részeként részt vehetünk egy szauna programon. 


Masszázs és wellness 


A legtöbb wellness szállodában elérhető masszázs-szolgáltatás, így a wellness hétvégét kiegészíthetjük a passzív pihenés eme kellemes formájával. Érdemes a ház specialitását választani, mert általában csak a helyszínen érhető el ez a különleges masszázs. Például a felnőttbarát Duna Relax & Event Hotel**** különleges masszázsai között szerepel a Csendes-óceáni szigetek közt született Ma-Uri masszázs is. 


Tippünk: foglaláskor érdemes megkérdezni, hogy férfi vagy női masszőr fogad-e minket a választott időpontban. 
 

További cikkeink – kattintson a részletekért!

címkék: Egészség, Életmód, Érdekesség, Lelki egészség, Utazás