Lélekfitness - Hogyan égj ki 5 egyszerű lépésben és hogyan hozd vissza magad a teljes apátiából

Life of Budapest

 Olvasva: 32077 alkalommal


Lélekfitness - Hogyan égj ki 5 egyszerű lépésben és hogyan hozd vissza magad a teljes apátiából


33560

Kedve SportosMami!

Régen nem találkoztunk. Nem mentegetőzni szeretnék, de sajnos belefutottam én is a túlhajszoltságba, már-már a kiégés tüneteit véltem magamon felfedezni. 

“De hisz’ te egész álló nap otthon vagy, nem csinálsz semmit, miben égnél ki?” Hangozhat a kérdés. Én sem nagyon hittem, hogy ez megtörténik, de mágis kialakult. Bár az barokkos túlzás, hogy nem csinálok semmit. Épp ez a baj. Egyszerre 8 dolgot csinálok. 

Miből gondolom, hogy kiégéssel van dolgom? 

- Semmihez sincs kedvem

- folyton fáradt vagyok

- folyton ingerült vagyok

- az energiaszintem a béka feneke alatt van

- az olyan dogok sem vidítanak fel, amit amúgy imádok pl: mozgás

Régebb óta tart már ez az állapot, de eddig azt hittem, hogy vitaminhiány, vagy a kevés alvás lehet az oka. Nem vagyok depresszív alkat, így a depressziót eleve kizártam. De amikor már egy blogbejegyzés megírása is fájdalmat okozott, na akkor kezdtem gyanakodni, hogy ez valami más lesz. 
Ha esetleg te is hasonló “tüneteket” produkálsz, élj a gyanuperrel, hogy ez bizony kiégés lesz. De mitől ég ki az ember? Kiéghetsz a munkádban, de a gyereknevelésben is.. 

  1. Ha folyton-folyvást csak egy tevékenység tölti ki a napjaid

  2. Ha képtelen vagy kikapcsolni az agyad, problémák halmazán gondolkodsz éjjel -nappal

  3. Figyelmen kívül hagyod a külvilágot. Más nem is érdekel, mindent a tevékenység végzése alá rendelsz. 

  4. Elhagyagolod a barátaid, szeretteid, családod. 

  5. Elhanyagolod SAJÁT MAGADAT, azaz figyelmen kivül hagyod a saját szükségletei például, kikapcsolódás, pihenés, feltöltődés

Még akkor is megtörténhet ez, ha olyan tevékenységet végzel, amit szeretsz. Sőt, akkor tud ez csak kijönni igazán. 

Belefeledkezel a munkába, annyira lelekes vagy, úgy szeretnéd, úgy rápörögsz, hogy teljesen a rabjává válsz. 

 

De mint minden, te is, mint természeti lény, az egyensúlyra törekszel, így egyszer csak besok(k)alsz és jön a teljes apátia. Se ötleted, se lendületed, se akaraterőd. Hagyjon mindenki békén érzés kerülget. 

Ha már eddig eljutottál valószínű, hogy fel is ismerted, hogy mivel állsz szemben, főleg akkor, ha nem először történik meg veled. 

Hogyan hozhatod vissza az energiaszinted? Hogyan lendülhetsz ismét formába? 

  1. Legyél egy kicsit önző. Foglalkozz magaddal. Tedd azt, ami épp’ jólesik
  2. Szólj a barátaidnak, hogy még élsz és menjetek el közösen vacsorázni, moziba. Legyél társaságba.
  3. Szabd meg a munkaidőd. Ami a munkahelyen történik, az a munkahelyen is maradjon. Ne vigyél haza munkát! 
  4. Ha otthon dolgozol vagy gyereket nevelsz, akkor is szabj keretet. Ettől eddig ezzel foglalkozom, vagy nem állok a gyerek ágya mellett mikor alszik…
  5. Találd meg az egyensúlyt magadban. Legyen mindenre időd. Ehhez óriási önfegyelemre van szükség. de hidd el, képes vagy rá. 

 

Remélem, hogy azáltal, hogy megosztottam veled kiégésem történetét, te el fogod tudni kerülni, fel fogod ismerni még az apátia előtt, hogy saját magaddal is fogalakozni kell ahhoz, hogy egy egyenletesen jó teljesítményt nyújts. Ez egy húzd meg-ereszd meg játék. Persze, van hogy a ló egyik oldaláról a másikra esünk, vagy picit megcsúszunk  nyeregben, de a lényeg, hogy ismerd fel és tegyél ellene. 

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, hogy oszd meg barátaiddal is! 

További szép napot kívánok! 

 

Éva

 

címkék: