Nem mindegy mit írunk alá amikor csomagot kapunk.

Life of Budapest


Szerző: Lobu.hu

Mit tehetünk, ha sérülten érkezik a csomag?

Karácsony közeledtével egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez a törötten, sérülten érkező csomagokról. Ezeket a fogyasztók az interneten keresztül vásárolták.

csomagküldés

A szövetség szóvivője, Kispál Edit az InfoRádiónak elmondta: internetes rendelés esetén érdemes a csomag megérkezésekor megvizsgálni annak tartalmát, hogy valóban azt kapta-e a megrendelő, amit szeretett volna, illetve sértetlen állapotban jutott-e el hozzá az áru. Ha ez megtörtént, csak azután szabad aláírni az átvételt igazoló dokumentumot.

A csomag átvételekor nem mindegy, hogy azt ismerik el aláírásukkal, hogy a terméket vették át sérülésmentes, hiánytalan állapotban, vagy csak azt ismerik el, hogy a csomagot sérülésmentesen vették át.

Az első esetben gyakorlatilag lehetetlen az utólagos igényérvényesítés, hiszen aláírta a fogyasztó, hogy sérülésmentes, hiánytalan a termék, holott a legtöbb esetben meg se nézi, ki sem bontja a csomagolást a futár jelenlétében. Ebben az esetben az segíthet, ha felvételt készítünk a csomag kibontásakor, akár okostelefonnal is.

A második esetben csak a csomagolás külső sértetlenségét ismerik el a fogyasztók, így a termék sérülése, hiányossága miatt könnyebben fel tudnak lépni. Annak érdekében, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe, mindenképpen minél hamarabb, lehetőleg a futár jelenlétében nyissuk fel a csomagot, győződjünk meg a termék sértetlenségéről.

Amennyiben az áruval probléma van, a futárral visszaküldhető. Ha erre csak később eszmél rá az átvevő, nehezen bizonyítható, hogy hibás teljesítésről van szó, ha az aláírással azt ismerte el, hogy kifogástalan állapotban érkezett meg a termék.

Sokszor az is problémát okoz, hogy kinek küldjék vissza a hibás terméket a fogyasztók, a szerviznek vagy a kereskedőnek. A szerviz ugyanis a jogszabályok szerint kizárólag javíthatja a terméket, a kereskedőtől viszont kérhetjük a kijavítást, kicserélést, árleszállítást, vételár visszatérítést. A gyakorlatban azonban sok esetben a szerviz maga dönt arról, hogy a termék cserélhető-e, így elképzelhető, hogy ez a gyorsabb megoldás.

Forrás: https://infostart.hu/belfold/2018/12/11/mit-lehet-tenni-ha-hibasan-erkezett-meg-a-karacsonyi-ajandek

További cikkeink – kattintson a részletekért!

címkék: Budapest, Karácsony, Rövid hírek

Kövess minket

Címkék

Érdekesség Budapest Látványosság Szabadidős programok Kultúra Gasztronómia Buli Étterem Sport Budapesti étterem Budapesti épületek Fesztivál Koncert Gyerekprogram

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre a legfrissebb hírekért.