5 + 1 főzési és bevásárlási tipp a #maradjotthon idejére

Life of Budapest


Szerző: Orsi

5 + 1 főzési és bevásárlási tipp a #maradjotthon idejére

Étkezések, bevásárlások a #maradjotthon idején 


Sok szülő van most home office-ban, az óvodák-iskolák bezárása miatt a gyerekek is a házban egész nap. Mit együnk, hogy túléljük ezt az időszakot? Hogy oldjuk meg legbiztonságosabban, a legkevesebb energia-ráfordítással a vásárlásokat? Hoztunk néhány tippet és trükköt, hogy könnyebbé tegyük az otthoni veszélyhelyzetet. 
 

#maradjotthon - de mit főzzek?

1.     Készítsünk bevásárló-listát 


A bevásárlásokat szervezetten intézzük. Készítsünk listát arról, hogy mire lesz szükség a következő napokban, akár tervezzük meg pár napra előre a menüt. Annyit vásároljunk, amennyire szükség van, mostanra már valószínűleg mindenki halmozott fel tartalékokat, így vészhelyzet esetén van tartalékunk, felesleges további készleteket felhalmozni. A lista segítségével céltudatosan vásároljunk, a lehető legkevesebb időt töltve a boltban. Fizetéskor használjunk bankkártyát, ha van rá lehetőségünk. Ha van a közelünkben bolt, ahova tömegközlekedés nélkül is eljuthatunk, ne szálljunk buszra, villamosra. A napi mozgás ráadásul az immunrendszerünknek is jót tesz. Hazaérve elsőként mossunk kezet, majd pakoljuk el a vásárolt ételeket, használati cikkeket és ismét mossunk kezet. 


2.     Óvatosság 


Természetesen, ha van rá módunk, viseljünk maszkot és gumikesztyűt a bevásárlás alatt, mert ezek az eszközök a vírus terjedését akadályozzák. A bevásárlás után hazaérve a táskánkat, szatyrunkat is töröljük le. Ha saját vászon-, vagy bármilyen más anyagból készült bevásárlótáskát használunk, lehetőség szerint minden használat után mosógépben mossuk ki, ha mosható. A zöldség és gyümölcs vásárlására használt kis zsákokat szintén! Érdemes naponta letörölgetni fertőtlenítővel a mobiltelefonunkat, kilincseket, lámpakapcsolókat, kulcscsomónkat és a kézitáskánk, válltáskánk fogantyúját és egyéb felületeit is! 


3.     Turbózzuk az immunrendszert 

 

Igyekezzünk friss, minőségi alapanyagokból főzni a veszélyhelyzet alatt is! A feldolgozott, félkész ételek, tartós élelmiszerek (pl. konzervek, fagyasztott ételek) sokkal kevesebb vitamint tartalmaznak friss társaiknál. Természetesen szükség esetén nagyon jó, hogy van mire számítani! De amíg megtehetjük, készítsük ételeinket frissen, friss alapanyagokból. A legtöbb piac most is működik, és több kisvállalkozás (zöldségesek, hentesek, pékségek) is elindította a házhozszállítási szolgáltatást. Ha van rá lehetőségünk, rendeljük házhoz a friss alapanyagokat. Fogyasszunk minél több nyers zöldséget és gyümölcsöt! A bennük található vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek a szervezet számára, a rostok könnyítik az emésztést, és az immunrendszert erősítik a vitamindús finomságok. 


4.     Főzzünk együtt! 


A főzés lehet közös elfoglaltság is, ha kisgyerek van családunkban, vonjuk be a folyamatokba. A kicsik szeretik fontosnak érezni magukat, mondjuk el nekik, hogy mennyire sokat jelent számunkra a segítség. Lehet, hogy így picivel több időbe telik az ételkészítés, és kicsivel nagyobb lesz a rumli, de a család összetartó ereje növekszik, ami hosszú távon mindenképp hasznosabb. Akár a rendrakásban, mosogatásban is segíthetnek a gyerekek, számukra jó móka ez is. 


5.     Új receptek, kreatív ötletek 


Ha sok szabadidőnk van, akkor próbáljunk ki új dolgokat. Ha a főzésben gyakorlottabbak vagyunk, tanulmányozzunk új, akár egzotikus vagy rendhagyó recepteket és próbáljuk ki őket! Így a napi rutint megtörve érdekesebb lesz az ételkészítés és a közös étkezés ideje is. Ha kezdők vagyunk a konyhában, akkor kérjük bátran tapasztaltabb ismerősök segítségét (telefonon), és egyszerű receptekkel kezdjük konyhai pályafutásunkat. Rengeteg recept van, amelyeket sütés-főzés nélkül is elkészíthetünk egyszerű alapanyagokból, például nyers energiagolyó, kókuszgolyó – ami nem csupán finom, de nagyon egészséges is. Így a sikerélményektől felbátorodva nagyobb elhivatottsággal folytatjuk konyhai pályafutásunkat, és pár nap, pár hét múlva bonyolultabb konyhatechnikai eljárásokba is belevághatunk! 


+ 1 tipp 


Minden étkezést, érdekes pillanatot, játékot, nevetést fényképezzenek le! Már a fotózás is jó unaloműző program, és később kellemes emlék lesz ez az idő. Most a család több tagja is otthon lehet, akár egy közös fotóalbumot is érdemes készítenünk erről az időszakról. 
 

További cikkeink – kattintson a részletekért!

címkék: Egészség, Életmód, Étel, Gasztronómia, Gyereknevelés, Gyerekprogram, Lelki egészség